Nie tak dawno mieliśmy przyjemność opisać właściwości prozdrowotne i odchudzające zielonej herbaty, dzisiaj przyszedł czas na przedstawienie jej odpowiednika zawierającego kofeinę, czyli zieloną kawę. Znana też pod inną nazwą, kawy surowej, stała się składnikiem wielu popularnych suplementów wspomagających szybką utratę wagi, chociaż można ją spożywać również w innej postaci, naparu o charakterystycznym, nieco kwaśnym smaku.

Zielona kawa – skład i właściwości zdrowotne

Kawa to obok herbaty chyba najpopularniejszy napój świata i wielu z nas wręcz nie wyobraża sobie bez niej poranka. Do sporządzenia filiżanki smacznego, dającego zastrzyk energii napoju używamy jednak zmielonych ziaren poddanych wcześniej procesowi palenia. Polega on na umieszczeniu zielonych ziarenek kawy w specjalnej maszynie, gdzie są podgrzewane do temperatury 200 – 300 stopni, uzyskując stopniowo czarny kolor, a palenie pozwala jednocześnie wydobyć z nich pełnię smaku i aromatu. Pod pojęciem zielonej kawy rozumiemy więc ziarna niepalone, zachowujące dzięki temu wszystkie swoje właściwości zdrowotne, bez utraty cennych składników odżywczych, których znajdziemy w niej naprawdę dużo. Najważniejszym jest z pewnością kwas chlorogenowy, ale oprócz niego kawa zawiera też:

  • witaminy: B1, B2, B12 oraz C;
  • minerały: żelazo, fosfor, magnez, potas, sód, miedź i cynk;
  • dużą ilość kofeiny, działającej między innymi pobudzająco;
  • wspomniany kwas chlorogenowy, przeciwutleniacz hamujący wolne rodniki;
  • kwasy: pantotenowy i foliowy;
  • polifenole.

Taki rozbudowany skład rzutuje od razu na właściwości zdrowotne zielonej kawy, a pozytywne efekty jej stosowania odczuje cały organizm. Niezależnie od postaci, w jakiej ją spożywamy, możemy liczyć nie tylko na zmniejszenie łaknienia, ale i na działanie przeciwgrzybicze, antybakteryjne, antywirusowe. Usuwa również z organizmu wszystkie toksyny, przede wszystkim metale ciężkie i wspomniane wolne rodniki, chroni też wątrobę dzięki swoim właściwościom żółciopędnym, wzmacniając odporność. Kofeina zadba z kolei o poprawę wydajności fizycznej i psychicznej, zwiększy wytrzymałość i przyspieszy regenerację nawet po dużym wysiłku. Osoby narzekające na problemy z układem krwionośnym powinny docenić obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, skuteczną profilaktykę zapobiegającą miażdżycy.

Zielona kawa – nieoceniona pomoc w odchudzaniu

Wpływ zielonej kawy na zdrowie jest z pewnością istotny, nas jednak najbardziej interesują jej właściwości odchudzające i w tej dziedzinie zdecydowanie ma czym się pochwalić. Skuteczność została potwierdzona naukowymi badaniami, a najważniejszy w tym procesie jest kwas chlorogenowy, pozwalający na bezpieczną utratę wagi powyżej 0,5 kg tygodniowo. Wydaje się, że nie jest to dużo, ale 2 kg miesięcznie robi już na pewno różnicę, a takie tempo odchudzania minimalizuje również ryzyko efektu jojo. Niepalone ziarna zmniejszają przede wszystkim wchłanianie glukozy pochodzącej z pożywienia, dbając jednocześnie o stałe utrzymanie jej właściwego poziomu we krwi. Mniejsza absorpcja glukozy wymusza też pobieranie energii z tkanki tłuszczowej, co przyspiesza jej spalanie. Kwas chlorogenowy pomaga zapanować nad apetytem, podjadaniem, tą zmorą uniemożliwiającą często pozbycie się nadwagi, a wyeliminowanie niebezpiecznych toksyn powoduje brak problemów z przemianą materii i lepsze trawienie każdego posiłku.

Najlepsze efekty osiągamy również dzięki połączeniu działania tego kwasu z kofeiną, pobudzającą metabolizm i także hamującą łaknienie. Połączenie wydaje się więc idealne, ale jak zawsze nie omieszkamy wspomnieć, że zielona kawa, w dowolnej postaci, to tylko jeden z elementów kuracji i nie możemy zapomnieć o właściwej diecie oraz dużej dawce codziennego ruchu. Aktywność fizyczną ułatwi nam właśnie kofeina, dając energię nie tylko do spacerów, ale i uprawiania jakiegoś sportu, czego korzyści nie da się zlekceważyć.

Zielona kawa – praktyczne zastosowanie w kuchni

Ten rodzaj kawy możemy bez większych problemów dostać w sklepach ze zdrową żywnością, zarówno w postaci całych ziaren, jak i bardziej praktycznego zmielonego proszku. Sporządzenie aromatycznego naparu jest więc dziecinnie proste, należy jednak pamiętać, że zielonej kawy nie wolno zalewać wrzątkiem, niszczącym bezpowrotnie wszystkie jej własności odżywcze. Najlepiej zalać ją wodą o temperaturze maksymalnie 90 stopni i parzyć pod przykryciem około 10 minut, a na koniec przyprawić według naszych upodobań, cukrem, czego oczywiście nie polecamy, albo miodem, cynamonem, kardamonem lub wanilią. Smak jest niestety dosyć specyficzny, różniąc się znacznie od czarnego napoju, jaki znamy i trzeba się do niego po prostu przyzwyczaić. Istnieją również pewne przeciwwskazania co do jej spożycia i zielonej kawy muszą unikać kobiety w ciąży lub karmiące piersią, dzieci poniżej 16 roku życia oraz osoby cierpiące na różne choroby serca, na czele z nadciśnieniem tętniczym.

Zielona kawa – dostępność w postaci tabletek

Z tego też powodu lepszym rozwiązaniem będą suplementy diety oparte na tych małych, zdrowych ziarenkach, o wiele mniej kłopotliwe w użyciu. Ilość dostępnych na rynku może utrudnić wybór i nie wszystkie zawierają właściwie dobrane dawki kawy, przynoszące szybkie, pożądane efekty. Takim, który z czystym sumieniem możemy polecić, jest Green Coffee 5k, cieszące się najlepszymi opiniami wielu zadowolonych konsumentów. W jednej tabletce znajduje się aż 5000 mg aktywnego wyciągu z kawy, dzięki czemu możemy liczyć na:

  • zmniejszenie apetytu;
  • przyspieszenie procesów metabolicznych, skutkujące szybszym spalaniem tłuszczów;
  • właściwy poziom cukru we krwi;
  • więcej energii i szybszą regenerację organizmu.

Green Coffee 5k można nabyć bezpośrednio od jego producenta, składając zamówienie na jego stronie internetowej i warto skorzystać z oferowanych przez niego atrakcyjnych promocji cenowych.

Zobacz też nasz ranking tabletek na odchudzanie

4.6
09

Comments (6)

  1. Polecam, ale tylko w tabletkach, bo do smaku nie udało mi się przywyknąć, za kwaśny. Dlatego kupiłam sobie suplementy i po sześciu tygodniach zjechałam z wagą ponad 4 kg, więc lepiej niż podajecie. Kontynuuję dalej, bo do lata 2019 mam zamiar zgubić co najmniej 10 kg.

  2. Mam Green Coffee i zastępuje nim zieloną herbatę. Też trochę z nią schudłem, ale musiałem się zmuszać do picia, jestem maniakiem kawy. Rano piję małą czarną, łykam tabletki, a efekty przychodzą same, no może nie tak do końca, bo dietę trzymam i do pracy jeżdżę rowerem, więc ruch też jest.

  3. Fajnie obniża apetyt i przestałam obżerać się ciastkami w pracy. Sylwetka coraz bardziej szczupła i widzę tą zazdrość w oczach koleżanek. Śmiały się, że wydałam kasę na nieskuteczne tabletki, a teraz dopytują się gdzie można je kupić. Mój wynik to 7,5 kg w 3 miesiące, bez żadnego efektu jojo, cały czas trzymam wagę.

  4. Też stosuję ten preparat i jestem zadowolony. Na początku podszedłem do tego sceptycznie, ale było to spowodowane negatywnymi opiniami, jakie czytałem na ten temat i okazało się że mało wiarygodnymi. Lepiej wypróbować działanie na sobie i dopiero wtedy się wypowiadać, bo mam wrażenie ze krytycy nawet nie wiedzą o czym piszą.

  5. Arkady, bo większość takich środków to jedna wielka pomyłka, zwłaszcza tych kupowanych z niepewnych źródeł. Ludzie dają naciągnąć się na placebo, zamiast od razu wejść na stronę producenta danego środka. Green Cofffe 5k kupiłam ze strony firmowej i wiem że mam oryginał. Zielona kawa daje sobie radę z moją nadwagą, rezultaty nie są może porażające ale wiem, że chudnę bezpiecznie, bez ryzyka dla zdrowia.

  6. Przyłączam się do przedmówczyni, nie dajcie się ludzie naciągać, efekty daje tylko oryginał i wiecie co w nim jest. Ja już dawno postawiłem na suplementy w stu procentach naturalne, nie chcę się sam truć, chemii wystarczająco dużo jest w tym co jemy. Zielona kawka jest spoko, spełnia moje wymagania i nie mam po niej żadnych skutków ubocznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.