Stretching, czyli rozciąganie. Jak się rozciągać? Efekty i prawidłowa technika

Sportowcy rozciągają się przed treningiem

Rozciąganie powinno stanowić element każdego treningu, niezależnie od dyscypliny, jaką wykonujemy. Niestety wiele osób o nim zapomina, a to niedobrze, ponieważ stretching daje dobre efekty i pomaga nam ustrzec się różnych nieprzyjemności, związanych z intensywnym treningiem. Czym jest rozciąganie, kiedy należy się rozciągać, ile czasu powinniśmy na to przeznaczać i jak rozciągać poszczególne części ciała?

Biustonosz sportowy – jak dobrać? Rodzaje staników sportowych

KObieta rozciąga mięśnie barków

Każda pani, która kiedykolwiek uprawiała sport, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest dobór odpowiedniego biustonosza sportowego. Podczas wykonywania różnorodnych ruchów, piersi powinny być zabezpieczone nie tylko ze względu na komfort ćwiczeń, ale również po to, aby zapewnić im bezpieczeństwo. Wybór pierwszego lepszego sportowego stanika nie jest dobrym pomysłem, gdyż źle dobrana, ta

Trening crossfit – na czym polega, jakie daje efekty, przeciwwskazania

Trening crossfit – na czym polega, jakie daje efekty, przeciwwskazania

Trening crossfit to świetna opcja na poprawę kondycji fizycznej oraz wymodelowanie sylwetki. Popularność tego typu treningowego wzięła się zapewne z tego, że mogą go wykonywać zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowani sportowcy. Co więcej, różnorodność ćwiczeń crossfit sprawia, że treningi można urozmaicać na różnorodne sposoby, dzięki czemu ćwiczenia nas nie nudzą i zmniejsza się ryzyko

Sposoby na zakwasy. Jak szybko pozbyć się zakwasów?

Sposoby na zakwasy. Jak szybko pozbyć się zakwasów?

Intensywny wysiłek fizyczny wiąże się z zakwasami, czyli bólami w mięśniach, pojawiającymi się najczęściej na kolejną dobę po treningu. Często dolegliwości są tak silne, że zaburzają nasze codzienne funkcjonowanie i uniemożliwiają dalszy systematyczny trening. Zakwasy utrzymują się zazwyczaj od 1 do 3 dni, choć bywa, że ból odczuwany bywa dłużej. Czy zakwasów można uniknąć? A

Pilates – ćwiczenia i efekty

Pilates – ćwiczenia i efekty

Pilates jest aktualnie jedną z najpopularniejszych metod treningowych, wybieranych przez kobiety. Oczywiście trenują go również mężczyźni, jednak to płeć żeńska stawia na niego najchętniej. Nic dziwnego, jest to świetny sposób na wzmocnienie całego ciała, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego odprężenia, a co za tym idzie – dobrego samopoczucia. Codzienne życie często daje nam w kość i

Jak pozbyć się bólu pleców? Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Jak pozbyć się bólu pleców? Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ból pleców jest bardzo uciążliwą dolegliwością, z którą boryka się wielu z nas. Sygnalizuje on problemy z kręgosłupem, które często są następstwem niewłaściwego trybu życia, pozbawionego odpowiedniej ilości aktywności fizycznej. Szacuje się, że na bóle pleców cierpi ponad połowa Polaków. Dobrą wiadomością jest to, że w większości przypadków nie jest to poważne schorzenie i możemy

Nutrigo Lab – wszystko, czego potrzebujesz, aby cieszyć się silnym i umięśnionym ciałem

Dbanie o sylwetkę to niezwykle ważna kwestia, której w żadnym przypadku nie wolno nam lekceważyć i nie należy się tu tylko przejmować modą, lecz przede wszystkim własnym zdrowiem. Nadwaga i otyłość stały się w wielu państwach świata, w tym także i w Polsce, poważnymi chorobami społecznymi, a widok otłuszczonego męskiego lub kobiecego ciała nikogo już

Czy ćwiczenia w ciąży są bezpieczne?

Czy ćwiczenia w ciąży są bezpieczne?

Regularne ćwiczenia mają pozytywny wpływ na cały nasz organizm. Wspomagają układ sercowo-naczyniowy, zapewniają dobry nastój, pomagają utrzymać szczupłą sylwetkę i poprawiają jakość snu. I choć wiele mówi się o tym, jak ważna jest aktywność fizyczna w życiu każdego człowieka, istnieją sytuacje, w których można kwestionować dobry wpływ sportu na zdrowie. Jednym z takich stanów, jest

Elektrolity – czym są, jak rozpoznać ich niedobory?

Elektrolity – czym są, jak rozpoznać ich niedobory?

Niedobór elektrolitów wiąże się z wieloma przykrymi konsekwencjami dla naszego organizmu. Istnieją sytuacje, w których w bardzo szybkim tempie tracimy cenne witaminy i minerały, niestety, często zdarza się, że zapominamy o ich uzupełnianiu. Ma to związek również z elektrolitami. Kiedy należy zwrócić uwagę na ich ilość w organizmie, jak uzupełniać niedobory i w jaki sposób

Jazda na rowerze skutecznym sposobem na zrzucenie tkanki tłuszczowej. Korzyści zdrowotne korzystania z roweru

Jazda na rowerze skutecznym sposobem na zrzucenie tkanki tłuszczowej. Korzyści zdrowotne korzystania z roweru

Jazda na rowerze to forma aktywności fizycznej wybierana bardzo chętnie przez wiele osób, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów. Podczas takiej formy treningu nie męczymy się tak bardzo, jak w przypadku joggingu, a także możemy cieszyć się świeżym powietrzem i piękną okolicą. Co więcej, dzięki rowerowi zwiedzimy więcej, gdyż jesteśmy w stanie zrobić więcej kilometrów.

Aktywność fizyczna, czyli najczęściej regularne treningi, to nie tylko podstawa skutecznego odchudzania, ma również istotny wpływ na cały nasz stan zdrowia. Niestety większość z nas prowadzi siedzący i mało aktywny tryb życia, czując wręcz paniczny lęk na samą myśl o ruszeniu się sprzed komputera lub telewizora. Takie podejście mści się jednak bardzo szybko, nie tylko rosnącą nadwagą, ale i rozwojem wielu chorób niejednokrotnie zagrażających nawet naszemu życiu. Brak codziennej dawki ruchu na świeżym powietrzu jest odpowiedzialny między innymi za:

  • różnego rodzaju choroby serca oraz całego układu krwionośnego, a najczęściej mamy do czynienia z nadciśnieniem tętniczym, które nieleczone odpowiada za znaczny procent zgonów ludzi nie tylko w naszym kraju. Równie często cholesterol odkładający się w naczyniach krwionośnych powoduje problemy z przepływem krwi, co grozi z kolei nieobliczalnymi w skutkach zatorami żylnymi;
  • osłabienie układu odpornościowego, czasami aż w tak dużym stopniu, że otwiera to drogę dla wszystkich możliwych infekcji;
  • brak kondycji fizycznej niezbędnej nie tylko do uprawiania jakiejś dyscypliny sportu, ale nawet do wykonywania wielu codziennych czynności w życiu prywatnym i zawodowym;
  • kłopoty z układem mięśniowym i stawowym objawiające się nie tylko silnymi dolegliwościami bólowymi, ale i postępującymi zwyrodnieniami stawów, co jest powodowane przez zbyt dużą wagę;
  • lepsze, bardziej efektywne trawienie, ponieważ wysiłek fizyczny doskonale usprawnia te procesy, przyspieszając jednocześnie metabolizm, zwłaszcza węglowodanów i tłuszczów, co pozwoli szybciej pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Można to dodatkowo wspomóc, stosując odpowiednie suplementy diety, tzw. boostery albo fat burnery pozwalające na bardziej efektywne jej spalanie. Spośród dostępnych tego typu preparatów warto wybierać tylko te, całkowicie bezpieczne, złożone z naturalnych, roślinnych składników. Unikajmy środków mających w składzie sztuczne, lecz niezwykle szkodliwe substancje, których nawet jedna dawka może spowodować poważne uszkodzenia w naszym organizmie.

Jaka forma treningu ma najkorzystniejszy wpływ na organizm

Istnieją różne dyscypliny sportu, których uprawianiem można się zainteresować, lecz nie zalecamy zajmowania się od razu wyczynowym bieganiem np. maratonów czy pływaniem długości kilkudziesięciu basenów naraz. Lepiej stopniowo przyzwyczajać organizm do zwiększonego wysiłku, w przeciwnym przypadku, zamiast zyskać, możemy więcej stracić, narażając się na odniesienie kontuzji. Warto dopasować go do swoich aktualnych, faktycznych możliwości i w zależności od nich mamy do wyboru:

  • spacery, początkowo krótkie i stopniowo coraz dłuższe, a najlepiej, aby był to nordic walking, czyli marsz z kijkami doskonale wpływający na zdrowie kręgosłupa. Jest to jedna z najpopularniejszych obecnie form spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu i zalecana osobom praktycznie w każdym wieku;
  • pływanie, uważane za najlepsze ćwiczenie ogólnorozwojowe, rozwijające praktycznie każdą partię mięśni i zalecane przy wszelkich dolegliwościach układu kostno – stawowego, pomagające powstrzymać powstające zwyrodnienia i zachować kondycję fizyczną aż do późnej starości;
  • bieganie, znane też pod angielską nazwą joggingu, wymagające jednak wcześniejszego przygotowania, odpowiednich ćwiczeń wzmacniających, co pozwoli uniknąć wspomnianych wyżej kontuzji. Stopniowo można zwiększać przebiegane codzienne odległości po to, aby w końcu przebiec te wymarzone 42 kilometry 192 metry;
  • treningi siłowe, także niezwykle popularne, bo przecież każdy chciałby się móc pochwalić się smukłą, ale jednocześnie umięśnioną i perfekcyjnie wyrzeźbioną sylwetką. Można ćwiczyć w profesjonalnie wyposażonej siłowni, ale równie satysfakcjonujące rezultaty uzyskamy, ćwicząc we własnym zakresie, w siłowni, którą każdy może zorganizować sobie w domu.