kiszona kapusta

Niezwykłe sekrety natury. Poznaj tajemnicę długiej młodości, zdrowia i szczupłej sylwetki. Fenomenalne działanie kiszonej kapusty – czego o niej nie wiemy?

Dietetycy, lekarze i osoby zajmujące się zdrowym odżywianiem bardzo często podkreślają znaczenie naturalnych produktów dla naszej codziennej diety. Wspomagają one proces redukcji masy ciała i usprawniają pracę układu pokarmowego. Dostarczają również organizmowi niezbędnych witamin, minerałów, aminokwasów, przeciwutleniaczy oraz dobrych bakterii, takich jak Lactobacillus. Liczne badania przeprowadzone na wielu kontynentach potwierdzają prozdrowotne właściwości kiszonej kapusty. Działa ona przeciwzapalnie, bakteriobójczo, a nawet przeciwnowotworowo! Hamuje rozwój raka żołądka oraz zwalcza zapalenie dwunastnicy. Dokładne badania na pacjentach przeprowadzone w latach 50. przez dr Garnetta Cheney’a jednoznacznie wykazały, że kiszona kapusta ma działanie przeciwwrzodowe. Stan chorych na dolegliwości pokarmowe uległ poprawie już po upływie kilku miesięcy. Obecnie w Polsce badaniem, jak wpływa na organizm dieta odchudzająca, której podstawą są kiszonki, od wielu lat zajmuje się dr Ewa Dąbrowska. Jej pacjenci także zauważyli bardzo pozytywne efekty włączenia do swojego jadłospisu kiszonej kapusty. Zatem jakie są rezultaty? Przyśpieszone spalanie tkanki tłuszczowej, znaczna poprawa metabolizmu, zmniejszenie objawów choroby wrzodowej, zgagi i wielu innych chorób układu pokarmowego. Natura dała nam sekretne antidotum, które przywraca zdrowie oraz szczupłą sylwetkę. Wyjaśniamy, co jest powodem tak korzystnych efektów.

Odkryj lecznicze właściwości kiszonej kapusty

sok z kiszonej kapusty

Jeść na surowo, gotować czy może kisić – co zdrowsze dla naszego organizmu? Znamy odpowiedź! Gotowanie warzyw ułatwia ich trawienie, co jest szczególnie ważne dla osób z chorobami układu pokarmowego. Zwiększa ono także wchłanialność wielu składników odżywczych. Jednak minusem jest to, że zbyt wysokiej temperatura zmniejsza ilość witaminy C. Z tego powodu zdrowszym rozwiązaniem jest jedzenie kapusty na surowo. Istnieje bardzo wiele przepisów na surówki z białej bądź czerwonej kapusty. Jest to łatwe oraz szybki rozwiązanie na zdrowy dodatek do obiadu złożonego głównie z węglowodanów. Niestety spożywanie zbyt dużych ilości surowej kapusty może skutkować uciążliwymi bólami brzucha. Zdecydowanie najlepszym, bezpiecznym dla naszego żołądka i najbardziej prozdrowotnym wyborem jest domowe kiszenie. Badania udowodniły, że to właśnie kiszona kapusta ma najwięcej witamin i przeciwutleniaczy. Dodatkowo jej właściwości przeciwnowotworowe są wtedy najbardziej efektywne. A dlaczego nie polecamy kupowania gotowych kiszonek w sklepach lub na targach? Ponieważ ich producenci, w celu przyśpieszenia proces fermentacji, bardzo często dodają do kapusty kwas octowy. Dlatego w dalszej części wpisu dowiesz się, jak samodzielnie zrobić w 100% zdrowy sok z kiszonej kapusty w domu. A co jest powodem jego leczniczych, przeciwstarzeniowych i odchudzających właściwości:

  • bakterie kwasu mlekowego, przylegają do jelit, tworząc florę ochronną na ich błonach. Są też ogromnym wsparciem dla naszego układu immunologicznego. Przyśpieszają spalanie tłuszczów, biorą udział w trawieniu błonnika oraz uczestniczą w produkcji witamin B i K. Zapobiegają także rozwijaniu się w naszych jelitach bakterii gnilnych, które mogłyby wywołać tężec albo gangrenę. Z tych powodów laktobakterie są niezbędne naszemu organizmowi,
  • beta-karoten jest wykorzystywany w medycynie jako skuteczny lek na poprawę wzroku i kondycji skóry. Jego najważniejszą funkcją jest neutralizacja wolnych rodników, dzięki czemu ciało starzeje się znacznie wolniej. Jest on także dobrym towarzyszem podczas słonecznych dni na plaży, ponieważ ułatwia opalanie oraz zmniejsza naszą wrażliwość na promienie ultrafioletowe. Dodatkowo uelastycznia skórę i wspomaga zwalczanie trądziku,
  • witamina K bierze udział w procesie krzepnięcia krwi, zapobiega osteoporozie, a także ma udowodnione działanie przeciwnowotworowe. To właśnie ona blokuje odkładanie się płytek miażdżycowych w tętnicach. Także poprawia krążenie, wzmacnia kości, wspomaga pracę wątroby. Zwiększa też ilość czerwonych krwinek w organizmie, co chroni przed anemią,
  • błonnik pokarmowy nie jest trawiony przez nasz organizm, za to dostarcza niezbędnych substancji odżywczych i usprawnia metabolizm. Daje też uczucie sytości na długi czas, ponieważ absorbuje wodę. Obniża on także poziom złego cholesterolu oraz cukru we krwi. Regularne spożywanie dużych ilości błonnika działa ochronnie na układ sercowo-naczyniowy i zmniejsza produkcję nasyconych kwasów tłuszczowych,
  • karotenoidy i polifenole przede wszystkim posiadają właściwości antyoksydacyjne, przeciwzapalne, detoksykacyjne i spowalniające rozmnażanie komórek nowotworowych. Pełnią one funkcję ochronną przeciw promieniowaniu UV, skutecznie likwidują wolne rodniki, a także uszczelniają naczynia włosowate, zapobiegajac powstaniu żylaków,
  • witamina B12 przyśpiesza metabolizm, dodaje energii, wzmacnia odporność. Jest zalecana osobom odczuwającym długotrwały lęk, smutek lub stres. Pomaga także zwalczyć stany poddepresyjne. Jej suplementację doradza się też kobietom ze zbyt obwitym krwawieniem miesiączkowym. Witamina B12 zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów, a nawet rozwój choroby Alzheimera,
  • kwas foliowy jest niezbędny do regulacji wzrostu oraz podziału komórek, wpływa korzystnie na rozwój układu nerwowego, pobudza produkcję czerwonych krwinek. Ma pozytywny wpływ na odchudzanie, ponieważ usprawnia pracę wątroby, jelit oraz żołądka – wspomaga funkcjonowanie całego układu pokarmowego! Co bardzo ważne, kwas foliowy zapobiega uszkodzeniu płodu podczas ciąży. Wpływa także na nasze dobre samopoczucie,
  • witamina C wspomaga trawienie, wzmacnia odporność, obniża poziom cholesterolu. Ma też działanie bakteriobójcze, przyspiesza gojenia ran oraz zrastanie się kości. Bierze także udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek oraz usuwa z organizmu wolne rodniki odpowiedzialne za proces starzenia się komórek.

Szklanka wody z cytryną po przebudzeniu, a może tym razem coś innego?

Kwas obecny w cytrynie niszczy szkliwo zębów, co skutkuje ich nadwrażliwością podczas jedzenia lodów, picia zimnego napoju czy gorącej kawy. Co więcej, kwaśny sok może podrażnić jelita i zakwasić organizm, co doprowadziłoby do silnych ataków zgagi. Na szczęście znaleźliśmy zdrowszą oraz skuteczniejszą alternatywę. Schudniesz już w kilka tygodni! Zawierająca dużą ilość witaminy C kapusta kiszona wyrównuje odczyn kwasowo-zasadowy organizmu, przyśpiesza metabolizm za sprawą błonnika, a także dzięki polifenolom i karotenoidom hamuje starzenie. Ma także właściwości przeciwzapalne i przeciwnowotworowe. Zatem jeżeli nie przepadasz za kwaśną, bezcukrową lemoniadą, a zależy ci na dobrym rozpoczęciu kolejnego dnia diety, wypróbuj alternatywę. Naszym zdaniem sok z kiszonej kapusty jest zdecydowanie korzystniejszym wyborem. Wystarczą trzy szklanki dziennie, aby w kilka tygodni skutecznie odkwasić organizm, usprawnić pracę jelit i chudnąć w oczach bez efektu jojo! Sekretem są cudowne właściwości witamin, minerałów, antyoksydantów oraz laktobakterii. Wszystkie razem są świetnym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej i podreperowanie zdrowia. Zatem jeżeli zależy ci na prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowego, szczupłej sylwetce, a także opóźnieniu procesu starzenia – zamień wodę z cytryną na sok z kiszonej kapusty. Pity na czczo ma najskuteczniejsze działanie. Zalecana dawka to 3-4 szklanki dziennie. Odkwasisz organizm, zadbasz o florę jelit, wspomożesz pracę układu pokarmowego i wzmocnisz odporność. Lepiej nie czekaj na choroby, zmarszczki i nadwagę. Wprowadź zdrowe nawyki do swojego życia i ciesz się długotrwałymi efektami już dziś!

Prozdrowotne i odchudzające działanie soku z kiszonej kapusty

kiszona kapusta

Dietetycy oraz lekarze zalecają spożywanie kiszonej kapusty szczególnie osobom z chorobą wrzodową żołądka i zapaleniem dwunastnicy. Jest także doradzany na refluks objawiający się uporczywą zgagą oraz inne dolegliwości układu pokarmowego. Badania dowiodły również prozdrowotny wpływ soku z kiszonej kapusty w przypadku pacjentów z nadciśnieniem, wysokim cholesterolem oraz anemią. Jest ona także skutecznym sposobem na zmniejszenie poziomu cukru we krwi. Obecnie powstaje bardzo wiele artykułów naukowych dotyczących jego silnych właściwościach przeciwnowotworowych. Już pewne jest, że kiszona kapusta hamuje rozmnażanie komórek rakowych.

Taki kwaszony sok jest również szczególnie zalecany kobietom w ciąży, ponieważ zawiera kwas foliowy, witaminę K oraz laktobakterie. Dzięki temu wspomaga prawidłowy rozwój płodu oraz dostarcza matce dziecka niezbędnych witamin i minerałów. Co więcej, chroni przed przybraniem na wadze, co – z powodu huśtawki nastroju – jest bardzo częste wśród młodych mam. Zatem jeżeli spodziewasz się dziecka, karmisz piersią lub nie możesz pozbyć się pociążowych kilogramów, sprawdź odchudzające działanie kiszonej kapusty. Te osoby powinny pić kwaszony sok minimum trzy raz dziennie. Bez względu na to, czy do nich należysz, koniecznie sprawdź jak on działa na tobie! Błonnik pokarmowy i witamina C przyśpieszą metabolizm, witamina K wspomoże pracę wątroby, a laktobakterie zadbają o odpowiednią florę bakteryjną twoich jelit. Dlatego jeśli masz uciążliwy problem z otyłością, wypróbowałaś już wielu diet i nadal nie potrafisz schudnąć, skorzystaj z przepisu na sok z kiszonej kapusty. Dodatkowymi atutami będą zdrowo wyglądająca, naprężona skóra oraz wzmocniona odporność. Twoje zdrowie będzie ci wdzięczne. Probiotyki obecnej w kiszonej kapuście naprawdę pomagają zachować dobre zdrowie, młody, promienny wygląd oraz szczupłą sylwetkę na wiele lat. Zobacz, jakie to proste.

Dzięki nam poznasz szybki, a przy tym banalnie prosty sposób na domowy sok z kiszonej kapusty

Zatem jak zrobić taki prozdrowotny sok? Wystarczy kilka słoików, szatkownica, mikser albo blender. W razie braku wymienionych sprzętów kuchennych, spokojnie wystarczy tarka do warzyw lub dobrze naostrzony, długi nóż i deska do krojenia.

Oto twój własny przepis na sok z jednej, dość dużej, twardej główki białej kapusty:

  • odrywamy 4-5 zewnętrznych liści oraz usuwamy głąb, te części nie będą nam potrzebne,
  • kroimy kapustę na takie kawałki, które spokojnie poszatkuje dostępny sprzęt kuchenny. Używając blendera lub miksera, możemy dolać trochę wody. Jeśli jednak wybraliśmy tradycyjną opcję: w przypadku tarki wybierzmy grube oczka,
  • wstępnie poszatkowaną kapustę zalewamy wodą (dwa szklanki na pół kilo), do której opcjonalnie w celu przyśpieszenia kiszenia możemy dodać 1/1,5 łyżeczki soli, najlepiej himalajskiej lub morskiej,
  • całość mieszamy – najskuteczniej byłoby blenderem lub mikserem – przed około 2 minuty na średnich obrotach. Ponieważ główka kapusty będzie mniej lub bardziej twarda, dostosujmy czas miksowania według własnego uznania, tak by w rezultacie nie była zbyt miałka,
  • następnie przekładamy gotową kapustę do wyparzonych, osuszonych słoików (najlepiej litrowych), zakręcamy i zostawiamy do ukiszenia na około 72 godziny,
  • przed spożyciem odsączamy kapustę przez sitko.

Opcjonalne dodatki

Do kapusty możemy dodać startą na grubych oczkach marchew, a z przypraw kolendrę, kminek i koper.

Ile razy dziennie

Zalecane spożycie to 3-4 szklanki na czczo dziennie. Rezultaty powinny być widoczne już po tygodniu.

Przeciwskazania

Z powodu występowania sodu, sok z kapusty kiszonej nie jest wskazany osobom z nadciśnieniem oraz chorującym na niewydolność lub zapalenie nerek.

Istnieje sposób na suplementację wszystkich wartości odżywczych białej kapusty bez kiszenia

Nie dysponujesz czasem na długie szatkowanie kapusty, masz za mało miejsca na składowanie słoików albo niezbyt lubisz smaku kiszonek. A może od dawna szukasz sprawdzonej sprawdzonego suplementu diety, który zastąpiłby metody stosowane przez starsze pokolenie? Nasza redakcja przetestowała działanie produktu nowej generacji, który zawiera w sobie wszystkie pozytywne właściwości kiszonek, a także wiele innych. Probiosin Plus to pewność skutecznego odchudzania, eliminacja toksyn z organizmu oraz zmniejszenie apetytu. Dodatkowo suplement poprawia funkcjonowanie jelit i całego układu pokarmowego. Wystarczy jedna kapsułka dziennie, aby po miesiącu zobaczyć rezultaty spalania kalorii. Pod tym linkiem znajdziecie naszą recenzję tego wyjątkowego produktu.

Probiosin Plus tabletki

Zatem jeżeli jesteś tradycjonalistką i lubisz zdrowe, domowe sposoby na redukcję tkanki tłuszczowej, spowolnienie starzenia organizmu i poprawę twojego stanu zdrowia, kiszona kapusta jest dla ciebie! Wypróbuj nasz przepis oraz wprowadź kiszonki na stałe do swojego jadłospisu. Prozdrowotne działanie potwierdzają wiarygodne badania. A może jesteś osobą żyjącą w ciągłym biegu i chcesz szybko oraz skutecznie zrzucić niepotrzebne kilogramy? W takim razie wypróbuj produkt nowej generacji, który przekonuje o swojej skuteczności rozważnie przemyślanym składem. Probiosin Plus został stworzony właśnie dla takich osób jak ty. Jest on świetnym sposobem na długie zdrowie i szczupłą sylwetkę. Naturalne składniki są najlepszą gwarancją szybkich i widocznych efektów bez wyczerpującego wysiłku ani marnowania twojego cennego czasu na gotowanie dietetycznych dań. Zaufaj sile natury – zainwestuj w suplement diety Probiosin Plus.

Comments (3)

  1. Sok z kiszonej kapusty jest niezłym probiotyki jednak nie zawsze jest czas go robić :/

  2. Nie lubię kwaśnych rzeczy dlatego wole probiotyki takie jak Probiox Plus

  3. Sok z kapusty zawsze pije kiedy jestem na diecie Dr Dąbrowskiej, Bardzo polecam swietnie oczyszcza organizm z toksyn!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.