Kiedyś wydawało mi się, że aby schudnąć, trzeba po prostu mało jeść – 3 małe posiłki w ciągu dnia i najlepiej brak kolacji. Nic bardziej mylnego, nie jedząc, albo jedząc za mało i za rzadko, wyrządzimy sobie więcej złego, niż dobrego.

Niejedna osoba przejechała się już na głodówkach albo bardzo surowych dietach odchudzających. Kiedy zaczynamy dostarczać organizmowi zbyt małe ilości kalorii, owszem, na początku sięga on do zapasów w postaci nagromadzonej tkanki tłuszczowej, co odzwierciedla się w ubytkach wagi, ale na dłuższą metę taki sposób odchudzania przynosi stratę, a nie pożytek. Gdy kończymy dietę odchudzającą i zaczynamy jeść więcej, organizm odczytuje to jako sygnał, że wreszcie może uzupełnić zapasy. W reakcji obronnej przed kolejnymi ograniczeniami pożywienia, zaczyna więc skrupulatnie je gromadzić. Przybieramy na nowo na wadze, nadwaga rośnie i to szybciej niż byśmy się tego spodziewali.

Jedynym racjonalnym sposobem żywienia podczas odchudzania są regularne, dobrze zrównoważone i niskokaloryczne posiłki co około 3 godziny. W ten sposób nasz organizm nie będzie zmuszony do odkładania zapasów, ponieważ na bieżąco będzie dostarczany mu pokarm. Przemiana materii będzie harmonijna i sprawna. Pamiętajmy tylko o właściwym doborze produktów i potraw.

Comments (2)

  1. glodówka to najgorsza dieta jaka może być

  2. Najlepsza jest dieta z dużą przewagą warzyw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.