Najskuteczniejsza dieta odchudzająca. Przetestowałam i polecam!

Myślisz, że odchudzanie zawsze wiąże się z wyrzeczeniami, głodem i męczącym ważeniem każdego posiłku? To wcale nie musi tak wyglądać. Skuteczna, prawidłowo zbilansowana dieta odchudzająca bez niepotrzebnych męczarni i wyrzutów sumienia jest możliwa. Stosuję ją od lat i dziś chciałabym podzielić się z Tobą moim sposobem na szczupłą sylwetkę oraz prostymi oraz niedrogimi przepisami, ułatwiającymi życie szczególnie w czasie odchudzania. Jest to propozycja długotrwałej diety bez efektu jojo. Jeśli chcesz podjąć wyzwanie zgrabnej sylwetki bez głodzenia się i wypominania każdej kalorii, zapraszam do lektury.

Sprawdzone wskazówki, które sprawią, że odchudzanie stanie się przyjemnością

zdrowa dietaJak powinna wyglądać odpowiednio zbilansowana dieta, której skuteczność potwierdzają dietetycy? Czy można radykalnie schudnąć bez rozstępów, cellulitu i efektu jojo? Będziesz rozczarowana – nie jest to możliwe. W tym wpisie dostaniesz skuteczne wskazówki, które przyniosą długotrwałe efekty, jednak wystąpią one tylko przy cierpliwym oczekiwaniu. Zaproponowana dieta opiera się przede wszystkim na zdrowym odżywianiu, regularnym spożywaniu posiłków, różnorodności spożywanych produktów, bogatych w niezbędne organizmowi zdrowe tłuszcze, witaminy i minerały. Jeśli liczysz na utratę 10 kg w tydzień, czas obudzić się ze snu. Określenie „szybko schudnąć” nie zawsze jest tożsame z byciem szczupłym na długo. Bardzo łatwo jest zrzucić zbędne kilogramy na tygodniowej głodówce, jednak co z tego, jeśli jedynym efektem będzie obżarstwo dzień po diecie, a w radykalnych sytuacjach bulimia lub anoreksja. Za dietę należy zabrać się rozsądnie, przyda się także wewnętrzna motywacja, pozytywne nastawienie, a przede wszystkim cierpliwość. Pierwsze efekty zobaczysz po dwóch tygodniach, po miesiącu będziesz już zadowolona, a po trzech – zapytasz, jak mogłam tak długo zwlekać!

Oto kilka porad od dziewczyny, która kiedyś miała ten sam problem co Ty:

  • bądź dla siebie wyrozumiała – nikt nie jest w stanie przetrwać miesiąca na radykalnym deficycie kalorycznym. Zbyt drastyczne zmiany mogą spowolnić spadek wagi. Nasz organizm potrzebuje białka, tłuszczy i węglowodanów, dlatego przed rozpoczęciem diety zastanów się, z czego zrezygnować, a co zawsze warto mieć pod ręką. Dobrą i pożywną przekąską są orzechy i pestki dyni. Może te pierwsze mają sporo kalorii, jednak są bogate w zdrowe tłuszcze, których Twój organizm potrzebuje. Dodatkowo, po ich zjedzeniu, będziesz najedzona znacznie dłużej niż po ciastku, z karmelem, które tylko zasłodzi. Inną dozwoloną przyjemnością jest kostka gorzkiej czekolady – magnez, najlepsze pobudzenie szarych komórek i podkręcenie metabolizmu – i jak tu nie kochać czekolady,
  • zadbaj o różnorodność – słyszałaś kiedyś o jedzeniu oczami? To naprawdę działa! Kiedy przygotowujesz posiłek, postaraj się, aby wyglądał apetycznie. Najlepiej sprawdzą się troszkę mniejsze talerze ciemnego koloru, które wizualnie powiększą obfitość Twojego posiłku, wtedy oszukujemy mózg, że jemy więcej. Owsianka ładnie udekorowana jabłkiem z cynamonem czy jaglanka z posypana orzechami to naprawdę uczta dla oczu i żołądka! W ten sam sposób działa metoda przyozdabiania sałatek. Im więcej różnobarwnych sałat, nasion czy kolorowych warzyw, tym łatwiej o uczucie sytości. Sprawdziłam to na sobie, działa doskonale,
  • zastosuj zasadę „zdrowego talerza” – koniec z mitem, że trzeba jeść mniej, by chudnąć. Wystarczy dobrze zbilansowany posiłek, zapewniający szczupłą sylwetkę, energię i zdrowie! Odpowiednio przygotowany posiłek powinien składać się w 1/2 z warzyw, 1/4 z białka i 1/4 z węglowodanów, a w dalszej części wpisu dostaniesz ode mnie konkretne przykłady,
  • pozwalaj sobie na zdrowe przyjemności – skuteczne odchudzanie może być smaczne, łatwe i przyjemne. Wystarczy czytać etykiety, żeby wiedzieć ile kalorii spożywasz, gdy masz ochotę na coś słodkiego. Może zamiast lodów ze sklepu, warto wybrać jogurt naturalny z mrożonymi owocami, a colę zamienić na orzeźwiającą, domową lemoniadę z listkami mięty,
  • pij wodę – wiele osób o tym zapomina, a przecież tak ważne jest nawadnianie organizmu. Gdy pijemy min. 2 l dziennie, mamy więcej energii, rzadziej podjadamy, czujemy się najedzeni przez dłuższy czas. Woda oczyszcza organizm z toksyn, przyśpiesza trawienie i poprawia ogólne samopoczucie. Warto pić szklankę wody z wyciśniętą cytryną tuż po przebudzeniu, to znacznie poprawi metabolizm.

Zasada skuteczności – co zrobić, by nie przytyć po zakończeniu odchudzania? Wystarczą pyszne i zdrowe zamienniki, które zostaną z Tobą na długo

Aby dieta była efektywna, wymaga wyeliminowania z diety produktów, przez które ciągle przybywało kilogramów. Co zrobić, by tym razem odchudzanie było skuteczne i długotrwałe? Przede wszystkim czas wyeliminować cukry proste, przetworzone jedzenie, potrawy smażone na głębokim oleju, niezdrowe przekąski. Możesz mi zarzucić, że przecież mówiłam o diecie bez wyrzeczeń, a teraz wymagam radykalnych zmianach… Spokojnie, pokażę Ci, jak w łatwy i niedrogi sposób można zastąpić niezdrowe produkty ich pożywnymi zamiennikami. Po kilku tygodniach pokochasz je tak samo jak ja oraz staną się Twoją codziennością. Zatem co jeść, aby chudnąć bez głodzenia i zmuszania się do picia koktajli z selera, buraka, itp.?

Zastępujemy:

  • słodycze gorzką czekoladą i suszonymi owocami,
  • słone przekąski orzechami, pestkami dyni lub ziarnami słonecznika,
  • pieczywo pszenne razowym, żytnie lub wieloziarnistym,
  • tłuste mięso chudym mięsem, także równie tłustymi rybami, które są źródłem zdrowych tłuszczy, wspomagających pracę mózgu,
  • mleko produktem odtłuszczonym lub roślinnym,
  • ser żółty mozzarellą albo białym, chudym twarogiem,
  • gazowane, słodzone napoje wodą z sokiem z cytryny. Równie dobrze sprawdzą się herbaty ziołowe i owocowe,
  • makarony pszenne pełnoziarnistymi,
  • ziemniaki kaszą jęczmienną, gryczaną, bulgur lub brązowym ryżem,
  • frytki i chipsy zróbmy w piekarniku, są zdrowsze i mniej kaloryczne,
  • ciastka batonami zbożowymi,
  • cukierki łyżeczką miodu albo daktylami,
  • słodkie jogurty naturalnymi, są równie smaczne w połączeniu ze świeżymi lub suszonymi owocami, a także z granolą i płatkami owsianymi.

Zależy nam na efektywnym odchudzaniu bez efektu jojo, dlatego czas wprowadzić zasadę regularności. Kiedy jadasz posiłki o podobnych porach dnia, organizm sam „nastawia” metabolizm na szybsze trawienie właśnie w tych godzinach. Pamiętaj jednak o tym, by jeść co 3-4 godziny, wtedy organizm nie będzie miał ochoty podjadać. A jeżeli przyjdzie pokusa kupienia czegoś niezdrowego, wybierz orzechy, baton zbożowy, suszone owoce. Warto też przygotowywać posiłki do pracy w domu. Przykładowo, jeśli nigdy nie jadasz śniadań przed pracą, bo wstajesz o piątej, zwyczajnie nie masz na to czasu i nie chcesz jeść w biegu, pozwól sobie na własny plan żywieniowy – zjedz śniadanie na porannej przerwie kawowej, tak jak robiłeś to do tej pory. Tylko zamiast niezdrowego batona z automatu zjedz kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa, z sałatą, warzywami i chudą szynką przygotowaną dzień wcześniej tuż przed snem. Zapewniam, da ci więcej energii do pracy.

W jaki sposób jeść, aby tracić zbędne kilogramy, poprawić koncentrację, mieć lepszą odporność i energię na cały dzień? Zacznij od podstaw

sałatka w miscePrzede wszystkim należy sprawdzić swoje BMI, uwzględniające nie tylko masę i wzrost, lecz także aktywność fizyczną, płeć oraz wiek. Następnym krokiem jest dobranie takiego planu żywienia, który wprowadzi deficyt kaloryczny niebędący wyniszczający dla organizmu. Nie należy zmniejszać ilości dziennie spożywanych kalorii bardziej niż o 400-600, pamiętajmy o naszym zdrowiu. Zbyt duży deficyt może nie tylko wpłynąć niekorzystnie na nasz organizm (wypadanie włosów, osłabienie), przede wszystkim pozbawia nas szansy na osiągnięcie szczupłej sylwetki bez efektu jojo, ponieważ wygłodzeni często „rzucamy się” na jedzenie bez rozwagi i umiaru. Lepiej chudnąć powoli i długo, niż szybko i z efektem jojo. Pierwszy posiłek powinien dać nam energię na cały dzień, dlatego musi zawierać węglowodany, który na długo pozostawia uczucie sytości, białko, warzywa i owoce. Moim faworytem są owsianki z jogurtem naturalnym i ulubionymi jeżynami. Inni za to wolą trzy kromki pełnoziarnistego chleba z masłem orzechowym i bananem. Każdy ma swoje preferencje. Przekąski między obiadem i kolacją to przede wszystkim zdrowe nasiona, orzechy, gorzka czekolada, suszone owoce, musy owocowe i warzywne itp. Im więcej zdrowych przekąsek znajdziesz w swoim sklepie, tym lepiej dla Twojej figury. Obiad powinien składać się ze „zdrowego talerza”, podstawą są kasze i ryże, warzywa oraz chude mięso lub ryba. A co zjeść na kolację? Wypróbuj posiłki, które są smaczne, szybkie do zrobienia i lekkostrawne. Aby organizm zdążył przetrawić to, zostało zjedzone, zjedzmy kolację najlepiej 2-3 godziny przed zaśnięciem.

Dieta 1700 kalorii – szybkie i proste przepisy na każdą kieszeń

Śniadanie (502 kcal)

100 g jogurtu naturalnego 2% tłuszczu, 1/2 świeżego banana, 100 g błyskawicznych płatków owsianych, łyżeczka cynamonu.

Wystarczy zmieszać wszystkie składniki i pyszna owsianka dająca energię na początek dnia gotowa.

Drugie śniadanie (390 kcal)

cztery dojrzałe kiwi, 1/2 banana, sok z połowy cytryny, jedna pomarańcza, kilka listków mięty, dwie szklanki wody niegazowanej, łyżka miodu.

Składniki wkładamy do blendera, mieszamy wszystko ze sobą. Koktajl opcjonalnie możemy schłodzić w lodówce, wtedy będzie bardziej orzeźwiający.

Obiad (400 kcal)

1/4 szklanki kaszy jęczmiennej, dorsz gotowany na parze, 100 g surówki z kiszonej kapusty, jabłka i marchewki, 100 g frytek z piekarnika.

Kaszę gotujemy, obieramy ziemniaki, kroimy w słupki, posypujemy przyprawą do ziemniaków oraz wstawiamy do piekarnika. W międzyczasie gotujemy na parze dorsza i przygotowujemy surówkę. Ilość jabłka możemy dostosować według własnych preferencji.

Podwieczorek (190 kcal)

dwie kromki pieczywa pszenno-żytniego, kilka listków rukoli, kilka plasterków kiszonego ogórka, koperek, dwa jajka ugotowane na miękko.

Kolacja (218 kcal)

mix sałat – 1/2 opakowania, trzy plastry sera mozzarella, pięć pomidorków koktajlowych, kilka listków świeżej bazylii, łyżka podprażonego na patelni słonecznika, niepełna łyżeczka oliwy z oliwek.

Life Hack na deserowe podjadanie po obfitym posiłku

Często zdarza się, że po obiedzie mamy ochotę zachcianki: kawałek sernika, kilka niewinnych ciasteczek lub lody z czekoladową polewą i bitą śmietaną. Takie przysmaki są tykającą bombą kaloryczną, codzienne pozwalanie sobie na słodkie przyjemności tuż po posiłku zaprzepaszcza cały dzień naszej diety. Co zatem możemy zrobić, aby wyeliminować ten niezdrowy nawyk? Wystarczy zrobić sobie do picia napar z mięty, umyć zęby lub wypić szklankę kefiru. W ten sposób szybko zapomnisz o chwilowej pokusie.

Wdrażanie zdrowych nawyków niskokalorycznego planu żywienia – kilka słów o diecie bez efektu jojo. Zdradzam tajemnicę szczupłej sylwetki!

ćwicząca kobietaJak widzisz, zdrowe odżywianie wcale nie jest trudne. Tak naprawdę wystarczy motywacja i decyzja, że tym razem robisz dietę tak, jak należy. Co to oznacza? Więcej ruchu, zdrowe posiłki oraz koniec z nocnym podjadaniem. Długotrwałe efekty są możliwe, ponieważ zmieniasz swoje nawyki. Jeśli naprawdę chcesz się zmienić, zrób to i już więcej nie wracaj do śmieciowego jedzenia. Skuteczne odchudzanie bez efektu jojo naprawdę jest możliwe! Zaproponowane przeze mnie przepisy są banalne, tanie i zdrowe. Stosując się do moich wskazówek, dostarczasz organizmowi mnóstwo witamin, tłuszcze nienasycone oraz węglowodany, które na długo pozostawią uczucie sytości. Teraz Twoja kolej, stwórz swój własny jadłospis. Wystarczy zaufać sprawdzonym sposobom, nie traktować zbyt radykalnie każdego grama cukru i cieszyć się z jedzenia tego, co pyszne i zdrowe. Z każdym dniem diety jesteś coraz bliżej wymarzonej, szczupłej i pięknej sylwetki. Trzymam za Ciebie kciuki. Powodzenia!

Czytaj też: Dieta 1500

Comments (3)

  1. Obiad to jest jakaś abstrakcja dla moich kubek smakowych. Na pewno jeżeli ktoś ugotuje coś z tego jadłospisu polubi odchudzanie xd

  2. Agnieszka bardzo dziękuję za ten wpis! Coś takiego było mi potrzebne, teraz już wiem od czego zacząć moje odchudzanie.

  3. Pierwsze śniadanie wygląda smakowicie! Kto powiedział że zdrowe nie może być tez słodkie? 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.