Jak szybko schudnąć z brzucha? Przeczytaj ten artykuł!

Te partie ciała specyficzne. Praktycznie nie jest możliwe zredukowanie tkanki tłuszczowej tu do zera, a więc do końca nigdy nie pozbędziemy się nieestetycznych fałdek i oponek. Chcesz wiedzieć jak szybko schudnąć z brzucha i cieszyć się wymarzonymi mięśniami? Zapraszam serdecznie do przeczytania tych kilku porad. Wprowadzając je w swoje życie będziesz mógł/a zauważyć szybkie i spektakularne rezultaty!

Jak szybko schudnąć z brzucha? – ćwiczenia

Odchudzanie brzucha mus być bardzo efektywnie, a będzie takie, kiedy zadziałamy na zmagazynowany tłuszcz wielowarstwowo. Jednym z tych sposobów będzie regularny ruch fizyczny. Najlepsze efekty osiągniemy, gdy połączymy trening aerobowy, a dla zaawansowanych trening interwałowy z typowymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Takie ćwiczenia dobrze by było wykonywać około 4-5 razy w tygodniu. Należy pamiętać także, że aby organizm mógł zacząć spalać tkankę tłuszczową musi minąć 45 minut, a czasem nawet do godziny. Możliwości jest multum – jazda na rowerze, jogging, zumba, aerobik, pływanie czy sesje na obierku. To od nas zależy jaką aktywność fizyczną wybierzemy.

kobiety ze szczupłymi brzuchami

Bardzo polecam typowe ćwiczenia na fałdki brzucha:

  • Skrętoskłony
  • Ćwiczenia z hantlami nad głową
  • Opuszczanie prostych nóg leżąc tyłem.
  • Skręt tułowia z obciążeniem w pozycji siedzącej.
  • Skłony boczne z hantlami w pozycji stojącej
  • Nożyce
  • Deska
  • Przyciąganie kolan do klatki piersiowej leżąc tyłem.
  • Brzuszki
  • Przyciąganie kolan do klatki piersiowej w zwisie swobodnym na drążku

Jak prawidłowo robić brzuszki?

Ćwiczenia typu brzuszki mogą być bardzo dobrym sposobem na osiągnięcie wymarzonego przez nas efektu płaskiego brzucha z pięknie wyrzeźbionymi mięśniami. Jest to jednak możliwe tylko, kiedy będziemy wykonywać je prawidłowo. Jak wygląda w takim razie sztuka robienia brzuszków?

Najpierw połóżmy się na plecach, ugnijmy kolana, a dłonie splećmy z tyłu głowy na wysokości naszych uszu. Górną partię pleców unosimy do góry, do okolicy łopatek. Podczas tego ruchu należy pamiętać, aby dolna część kręgosłupa – lędźwiowa nie była odrywana od maty lub podłogi. Brzuszki powinny być wykonywane nie do końca, co jest dosyć częstym błędem w ich wykonywaniu. W momencie uniesienia klatki piersiowej musimy postarać się wytrzymać chwilkę, a następne wrócić do pozycji wyjściowej. Wykonując to ćwiczenie należy skupić się wyłącznie na pracy mięśniami brzucha.

Jak pozbyć się brzucha? – Dieta

kobieta ze szczupłym brzuchemWysoko konserwowana żywność, alkohol oraz produkty z dużą zawartością węglowodanów prostych są pełne pustych kalorii, a ich spożywanie rzutuje na wygląd naszej sylwetki, a w rezultacie ryzykujemy magazynowaniem się tkanki tłuszczowej i tzw. oponki.

Dieta odchudzająca skupiająca się na spalaniu zbędnego tłuszczu z brzucha powinna być zdecydowanie pozbawiona fast foodów, słodyczy, słonych przekąsek, chipsów, gotowych produktów, a także konserwowanych i przetworzonych wędlin, słodkich oraz gazowanych napojów czy alkoholu. Starajmy się także unikać produktów z białej mąki, które pozbawione są błonnika pokarmowego oraz tłustych mięs. Wybierając nabiał kierujmy się zawartością jego tłuszczu i wybierajmy np. Mleko 2%, twaróg chudy lub półtłusty.

Efektowne spalanie zbędnych kilogramów to nie tylko wybór pełnowartościowych produktów, ale również prawidłowe planowanie posiłków, najlepiej na cały tydzień. Nasz jadłospis powinien być bogaty w świeże owoce i warzywa, dużą ilość białka i produktów pełnoziarnistych. W ten sposób rozkręcimy naszą przemianę materii na cały dzień i wzmożemy intensywność spalania tłuszczy. Dlatego pamiętajmy o obfitym oraz bogatym w odpowiednie wartości odżywcze śniadaniu. W ciągu dnia powinniśmy zjeść jeszcze 4 lekkie i niskokaloryczne posiłki. Ważna też jest regularność ich spożywania – co 3 godziny, a w przypadku 4 posiłków dziennie – co 4 godziny.

Niezbędnym elementem odchudzania chyba wszystkich diet redukcyjnych jest przede wszystkim odpowiednie nawodnienie. Z tego względu powinniśmy pić około 1.5-3.5 l wody dziennie, pamiętając o dodatkowych porcjach wody podczas dużego wysiłku fizycznego.

Po jakie produkty sięgać, aby uzyskać efekt płaskiego brzucha?
  • Chudy nabiał – chude twarogi, jogurty naturalne, maślanki, kefiry
  • Płatki owsiane i otręby zbożowe.
  • Pieczywo, makarony, ryże i kasze pełnoziarniste
  • Jaja
  • Suszone owoce, ziarna, orzechy jako przekąski
  • Chude mięso – pierś z kurczaka, indyka, polędwica wołowa oraz wieprzowa.
  • Warzywa w formie surowej, gotowej lub pieczonej.
  • Owoce – Takie jak arbuz, cytrusy, jabłka, ananasy, gruszki, truskawki, porzeczki, jagody i maliny.
  • Przyprawy oraz zioła – czosnek, imbir, curry, koper, natka pietruszki, kurkuma, majeranek, gałka muszkatołowa, papryka chili czy cynamon.

Czytaj także: Sposób na płaski brzuch.

Jak schudnąć z brzucha? – Koktajle warzywno – owocowe

umięśniony mężczyzna

Zmiksowane za pomocą blendera warzywa i owoce regularnie spożywane, najlepiej codziennie – na drugie śniadanie albo kolacje są bardzo skuteczne podczas modelowania okolic brzucha. Są bardzo efektywną metodą na przyspieszenie metabolizmu tłuszczów i procesów trawienia pokarmu. Dodatkowo dają długotrwałe poczucie sytości, dzięki wysokiej zawartości błonnika pokarmowego oraz powstrzymują nadmierne łaknienie. Mają działanie detoksykacyjne, czyli oczyszczające organizm z wszelkich toksyn i wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej, co przyczynia się do mniejszych obwodów w talii.

W celu przygotowania takich koktajli mamy do dyspozycji praktycznie każdy rodzaj warzywa – selery, buraki, górki, pomidory, marchewki, brokuły, kalafiory, a także owoców gruszki, jabłka, grejpfruty, pomarańcze, banany, jeżyny, ananasy, mango oraz truskawki.

W mieszankach odchudzających cenna będzie też zielenina, która jest bogata w przeróżne właściwości odżywcze. Dlatego warto sięgać po natkę pietruszki, szpinak, jarmuż, kolendrę, bazylię, chlorellę i spirulinę w proszku. Niezbędne mogą okazać się również produkty błonnikowe, czyli nasiona, siemię lniane, błonnik, płatki owsiane czy otręby. Dodać możemy przyprawy, które wykazują działanie stabilizujące metabolizm i poprawiające trawieniecynamon, curry, chili, imbir, kurkumę, gałkę muszkatołową czy kardamon.

Czytaj też: Chlorella i Spirulina

Comments (3)

  1. Chyba żadna dziewczyna nie patrzy na bicki tak jak na ładnie wyrzeźbiony brzuch u faceta 😛

  2. Drugie zdjęcie to mój wymarzony brzuch $.$

  3. Najlepsze wyzwanie z moim brzuchem, było po ciąży z bliźniaczkami. Parę miesięcy mi to zajęło, zanim doszłam do formy sprzed tego okresu. Wydawało się niemożliwe. a jednak było możliwe. Poprostu trzeba uwierzyć w własne możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.