Ilość pojawiających się co roku na rynku preparatów, mających w założeniu producenta wspomagać odchudzanie może przyprawić o ból głowy. Jest ich tak dużo, że wybór właściwego, i co najważniejsze skutecznego, może się okazać niezwykle trudnym zadaniem. Aby sobie znacznie je ułatwić, szukając idealnego suplementu, dzięki któremu szybko zgubimy zbędne kilogramy, zwróćmy uwagę na jego skład, który powinien być oparty wyłącznie na naturalnych składnikach, takich jak jagody goji.

Jagody goji – pochodzenie, skład

Jagody goji szturmem zdobyły rynek środków na odchudzanie, stając się jednym z najpopularniejszych składników wielu suplementów diety. Owoce te, noszące inną nazwę kolcowoju pospolitego, pochodzą z terenów Azji, Chin, Mongolii oraz Tybetu, gdzie od ponad 2000 lat są powszechnie wykorzystywane w medycynie naturalnej. Rosnąc w krystalicznie czystym środowisku, są uważane za najzdrowsze owoce, wolne od jakikolwiek szkodliwych związków chemicznych, wynikających z zanieczyszczenia powietrza. Są koloru czerwonego, długości około 1 cm i podłużnego kształtu, a używa się ich zazwyczaj w postaci wysuszonej, co ułatwia też ich transport na duże odległości.

Te małe niepozorne owoce są przede wszystkim istną skarbnicą cennych składników odżywczych, wręcz niezbędnych dla zdrowia naszego organizmu, mimo że nie są zbyt niskokaloryczne i 100 gram goji to aż 375 kcal. Ta niewielka wada ginie jednak całkowicie na tle licznych zalet, a znajdziemy w nich takie substancje jak:

  • flawonoidy i karotenoidy;
  • kompleks polisacharydowy LBP, wzmacniający odporność i działający przeciwnowotworowo;
  • antyoksydanty, neutralizujące wolne rodniki i powstrzymujące proces starzenia;
  • aminokwasy i kwasy tłuszczowe, w tym również te, których naturalnie nie wytwarza nasz organizm;
  • witaminy z grupy B, C (ponad 50 razy więcej niż w takiej samej ilości pomarańczy) oraz E;
  • minerały: żelazo, cynk, selen, wapń, miedź, german i fosfor.

Jagody goji – właściwości zdrowotne

Taki skład praktycznie automatycznie musi oznaczać wiele korzyści dla naszego zdrowia, zakładając oczywiście, że natychmiast włączymy jagody goji do codziennej diety. Regularne ich spożywanie pomaga nie tylko w leczeniu, ale i profilaktyce wielu chorób, a cenione są między innymi za takie właściwości zdrowotne jak:

  • hamowanie rozwoju nowotworów;
  • regulację prawidłowego poziomu cukru we krwi, a nawet leczenie cukrzycy typu I i II;
  • wspomaganie pracy mózgu i układu nerwowego, korzystnie wpływają na koncentrację, polepszając też pamięć;
  • poprawę sprawności seksualnej, pomoc w leczeniu bezpłodności;
  • obniżenie poziomu „złego” cholesterolu LDL i zwiększenie poziomu „dobrego” HDL;
  • wzmocnienie ogólnej odporności organizmu na różnego rodzaju infekcje;
  • przeciwdziałanie procesom starzenia, wzmocnienie włosów oraz paznokci i poprawa wyglądu skóry;
  • działanie przeciwzapalne;
  • zapobieganie chorobom serca i układu krwionośnego, regulację ciśnienia krwi, są też skuteczne na nadciśnienie tętnicze;
  • usuniecie z organizmu zalegających w nim toksyn, ochrona wątroby przed uszkodzeniami będącymi wynikiem diety wysokotłuszczowej;
  • skuteczne działanie odchudzające, znacznie ułatwiające pozbycie się nadwagi w stosunkowo krótkim czasie.

Jagody goji – skuteczne odchudzanie

Proces odchudzania bywa zazwyczaj długotrwały i najczęściej brakuje nam samozaparcia potrzebnego, by utrzymać stosowaną dietę czy aby zmusić się do większej aktywności fizycznej. Poważnym problemem są też zaburzenia metaboliczne, przez co nie możemy szybko spalić takiej ilości kalorii, jaką byśmy chcieli. W tym momencie potrzebne jest nam wspomaganie, substancja, która wyreguluje wszystkie procesy trawienne, taka jak jagody goji, zalecane przez profesjonalnych dietetyków.

Korzystny wpływ na odchudzanie daje przede wszystkim duża zawartość łatwo przyswajalnego błonnika pokarmowego, którego głównym zadaniem oprócz regulacji procesów trawiennych, jest hamowanie uczucia głodu i ograniczenie nadmiernego apetytu. Oczywiście, ze względu na wysoką wartość kaloryczną jagód, nie należy och spożywać zbyt wiele, ale niewielka ilość ułatwi dojście do wymarzonej szczupłej sylwetki. Można je jeść na wiele różnych sposobów, samodzielnie lub jako dodatek do wielu potraw np. płatków jedzonych na śniadanie. Równie popularne są koktajle, soki lub herbaty z tymi owocami, a tak samo dobrze smakują z potrawami mięsnymi, sałatkami i wypiekami. Przepisów na potrawy z dodatkiem jagód goji można znaleźć mnóstwo na stronach poświęconych odchudzaniu, jednak najmniej kłopotliwe jest po prostu codzienne zażywanie suplementów diety, których są składnikiem, dostępnych zazwyczaj w postaci łatwych do przełknięcia tabletek.

Jagody goji – opinie

Korzyści zdrowotne z regularnego jedzenia goji są jak widać bezdyskusyjne, jednak jak wiele innych tego typu substancji ułatwiających odchudzanie, można je traktować wyłącznie jako cenny dodatek do zdrowej, właściwie skomponowanej diety. Same z siebie nie sprawią, że pozbędziemy się zalegającego tu i ówdzie tłuszczyku, choć z pewnością pomogą szybciej go spalić, szczególnie kiedy połączymy je z solidną dawką aktywności fizycznej. Potwierdzają to także opinie, z jakimi można zapoznać się na forach dyskusyjnych, a konsumenci chwalą je wyłącznie jako jeden z elementów naprawdę skutecznej i przynoszącej szybkie efekty kuracji odchudzającej, nie zapominając również o ich innych pozytywnych właściwościach. Najlepiej jednak samemu sprawdzić ich prozdrowotne działanie, jagody goji w różnych postaciach, najczęściej wspomnianego suszu, można bez problemu dostać w sklepach ze zdrową żywnością, a ich cena nie jest na szczęście zbyt wygórowana.

Comments (6)

  1. Jem od dwóch tygodni i pierwsze efekty już widzę, poprawiło się trawienie i mam nadzieję że pozbędę się z nimi kilku kilogramów. Jem codziennie jako dodatek do mojej owsianki na śniadanie, ma dzięki temu oryginalny, egzotyczny smak.

  2. Rzeczywiście działają, schudłam już 4 kg i waga cały czas leci w dół. Też dodaję do płatków rano i do koktajli, ale jednocześnie trzymam dietę i ostro ćwiczę, bo z samymi goji to o zgubieniu wagi można sobie tylko pomarzyć. Mój cel to 12 w dół i myślę, ze tym razem się uda.

  3. U mnie nic nie dały, w żadnej postaci, więc dla mnie to ściema, wydałam tylko kasę i nic, zero efektu. Wolę bardziej tradycyjne sposoby, dieta, bieganie i basen.

  4. Renata, może za krótko je stosowałaś. Kiedyś już po jednym opakowaniu oczekiwałam cudów i też się rozczarowałam. Wprowadź je jako stały dodatek do diety, trochę poczekaj i sama zobaczysz pozytywny wpływ na swoje zdrowie. Wyregulują ci metabolizm, trawienie, będziesz odporna na jesienne infekcje i z czasem zaczniesz gubić kilogramy. Trochę cierpliwości.

  5. Są zdrowe, przyznaję, co do odchudzania się nie wypowiadam, bo nie muszę 🙂 , ale sok z jagód goji piję codziennie, lepiej go przyswajam i po prostu zawsze lubiłam soki owocowe.
    Zalety:
    – pełna regulacja metabolizmu i trawienia,
    – większa odporność na choroby,
    – zero efektów ubocznych,
    – utrata wagi, ale tylko w połączeniu ze zdrowym odżywianiem i uprawianiem sportu

  6. Goji są najlepsze na spalanie tłuszczu, ale jak Wiolette napisała, tylko jako dodatek do diety. Jak ktoś ciągle je niezdrowe żarcie, fast foody, chipsy czy słodycze to niech nie myśli, że jak wypije soczek z jagód to nagle cudownie schudnie, sam z siebie. Wszystkie takie owoce mają na celu wyłącznie pomoc w diecie, ułatwienie spalenia tego co zbędne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.